Inspelning av telefonsamtal

Samtal till Apotek Hjärtats kundservice kan spelas in i utbildnings- och kvalitetssyfte. 

När du ringer till Apotek Hjärtats kundservice kommer du att tillfrågas om du samtycker till att samtalet spelas in. Syftet med inspelningen är att vi ska kunna automatiskt kategorisera och analysera inkomna samtal för att skapa en förståelse för vilka typer av frågor som kommer in till vår kundservice. Genom denna förståelse kan vi utvärdera och förbättra vår kundnöjdhet samt sammanställa bättre utbildningsmaterial till våra medarbetare.  

Dina personuppgifter är alltid skyddade hos oss. Vi på Apotek Hjärtat värnar om den personliga integriteten. Vi prioriterar skyddet av all information du anförtror oss och följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet, till exempel dataskyddsförordningen (GDPR) och apoteksdatalagen 

De inspelade samtalen avlyssnas aldrig av någon på Apotek Hjärtat. Däremot transkriberas inspelningarna automatiskt till text efter avslutat samtal. Vid transkriberingen anonymiseras personnummer och andra typiska personuppgifter som nämnts i samtalet, och ingen koppling kommer att finnas kvar till dig som enskild kund. 

Samtalsinspelningar och transkriberingar av dessa lagras under en begränsad tid, vilken följer av Apotek Hjärtats dataskyddstext för ändamålet. Av dataskyddstexten följer även mer information om vilka typer av personuppgifter som kan komma att behandlas. I huvudsak handlar det om ljudmaterial samt eventuella personuppgifter som nämns i samtalet. 

Vill du veta mer om hur Apotek Hjärtat hanterar dina personuppgifter och hur vi skyddar din integritet när du är i kontakt med vår kundservice kan du läsa mer här. 

Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2023 Apotek Hjärtat AB. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.