Läkemedelsabonnemang

Tar du ditt läkemedel regelbundet? Då kan vår kostnadsfria abonnemangstjänst förenkla din vardag.

Läkemedelsabonnemang
När du är abonnemangskund kan vi ha dina läkemedel packade och klara när du kommer. Har du flera läkemedel försöker vi samordna så att du kan hämta alla samtidigt. Ca två veckor innan dina läkemedel tar slut kontaktar vi dig via SMS, e-post eller telefon, beroende på vad som passar dig bäst.

Hur får du ett abonnemang?

Fyll i en anmälan på ditt lokala Apotek Hjärtat. Tillsammans med en farmaceut går ni igenom dina receptläkemedel, kommer överens om vilka som ska ingå i abonnemanget och hur ofta du behöver hämta nya.

Hjälper du någon annan att hämta receptläkemedel?

Har du andra familjemedlemmar eller äldre anhöriga som du brukar hämta receptläkemedel till? Om de får ett abonnemang kan vi skicka påminnelser direkt till dig och du kan hämta allt vid ett enda apoteksbesök.

Har du barn som använder receptläkemedel regelbundet?

Som vårdnadshavare kan du teckna abonnemang för dina barn. Vi skickar påminnelse via SMS till dig.

Fråga oss om råd

Du kan alltid fråga oss på Apotek Hjärtat om dina läkemedel, antingen när du besöker oss eller per telefon. Vill du veta mer om läkemedelsabonnemang kan du ringa vår Kundkontakt på telefon 0771-405 405. Som abonnemangskund erbjuder vi dig också tjänsten Personlig läkemedelsrådgivning kostnadsfritt en gång per år.

 

 

Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2018 Apotek Hjärtat AB. Ansvarig utgivare: Christina Ericsson. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.

Cookies från Hjärtat

Apotek Hjärtat använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt. Kakor används också och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Du kan när som helst ändra dina cookieinställningar. Läs mer här