Frågor och svar
Här kan du hitta svar bland våra vanliga frågor
Vanliga frågor
Har mitt recept kommit in?
Logga in på Mina recept för att se och hämta ut dina recept (och eventuella recept till personer som du har fullmakt för).
Finns medicinen på mitt apotek?
Genom att söka på läkemedlet i sökrutan längst upp här eller i appen, så kan du se aktuellt lagersaldo på alla våra apotek.
Alla frågor och svar
Recept
Hur vet jag att mitt recept har kommit in?
När du är inloggad på Mina recept kan du se och hämta ut dina recept och eventuella recept till personer som du har fullmakt för. För att logga in behöver du BankID.
Kan jag se om min medicin finns inne på ett Apotek Hjärtat?
Ja, genom att söka efter ditt läkemedel i sökrutan längst upp på sidan kan du se aktuellt lager på ditt apotek.
Vi vill även tipsa om vår mobilapp där du bland annat kan:Hämta ut recept till dig själv, dina barn, dina djur och andra du har fullmakt för
Förnya recept digitalt via Min Doktor
Få receptpåminnelse via push-notiser
Se var ditt läkemedel finns i lager på närmaste apotek
Du kan självklart även ringa vår Kundservice för att få besked om din medicin finns på Apotek Hjärtat.
Vad behövs för att jag ska kunna hämta ut recept på apotekhjartat.se?
För att hämta ut receptbelagda läkemedel krävs att du loggar in med BankID. När du är inloggad kan du se och hämta ut dina recept och eventuella recept till personer som du har fullmakt för.
För att köpa receptfria läkemedel och andra apoteksprodukter behöver du inte logga in.
Vid frågor och rådgivning om produkter på recept är du alltid välkommen att kontakta vår Kundservice.Hur gör jag för att beställa hem läkemedel för två personer i samma leverans?
Att beställa ihop är bra, bland annat med hänsyn till miljön. För att kunna hämta ut recept för två personer i samma beställning, så behöver du och den du beställer tillsammans med ge varandra fullmakt. Läs mer om hur du skapar fullmakt här.
Hur får jag rådgivning om mina läkemedel?
På de flesta av våra apotek kan du boka in dig för en kostnadsfri rådgivning med en farmaceut. Då kan du ställa dina frågor och diskutera dina läkemedel i lugn och ro. Rådgivningen omfattar cirka 15 minuter och sker på apoteket. Om du vill ha rådgivning kring din läkemedelsexpedition är du välkommen att kontakta vår Kundservice på chatt eller telefon.
Kan jag beställa livsmedel som jag fått på recept på apotekhjartat.se?
Ja, om du har ett elektroniskt recept för livsmedel kan du beställa dessa på vår e-handel.
Gäller högkostnadsskyddet hos Apotek Hjärtat?
Ja, det gör det. Läs mer om högkostnadsskyddet här. Om du loggar in på Mina recept kan du även se ditt personliga högkostnadsskydd.
För kännedom högkostnadsskydd för medicin och sjukvård är två olika system.Kan jag hämta ut mina läkemedel på e-recept hos Apotek Hjärtats fysiska apotek?
Ja sjävklart! Glöm inte att ta med dig din legitimation.
Kan jag hämta ut medicin till någon annan?
Ja, det går bra om du har fullmakt. Läs mer om fullmakter.
Kan jag köpa mina läkemedel på delbetalning hos Apotek Hjärtat?
Ja, det går bra. Läs mer om delbetalning här.
Kan jag lämna in överblivna läkemedel?
Ja, och det är viktigt att du gör det ur miljösynpunkt. Läs mer om hur och var du kan lämna in överblivna läkemedel.
Har Apotek Hjärtat tystnadsplikt?
Ja, tystnadsplikten gäller enligt lag och är ett krav för alla som arbetar hos oss.
Kan jag hämta ut mina djurläkemedel på Apotek Hjärtat?
Ja, alla våra apotek tillhandahåller djurläkemedel.
Hur fungerar Apotek Hjärtats SMS-tjänst?
När du kommer till Apotek Hjärtat för att hämta ut medicin som inte är färdig av olika skäl kan du få ett SMS när den är färdig för avhämtning. En praktiskt tjänst som gör att du slipper gå i onödan. Gäller alla mobilabonnemang inklusive kontantkort och kostar ingenting.
Finns det någon åldersgräns för att köpa receptfria läkemedel?
Det finns ingen formell åldersgräns för att köpa receptfria läkemedel på apotek, med undantag av nikotinpreparat där det är 18-årsgräns. Däremot kan personalen göra en bedömning av om det är lämpligt i det enskilda fallet även för andra läkemedel.
Jag behöver ett nytt recept, kan ni hjälpa mig?
Du kan förnya ditt recept via Min Doktor, hanteringstiden är normalt ca 10 minuter. Använd länken Min doktor - receptförnyelse. På apotekhjartat.se kan du hämta ut ditt recept och ofta även få det hemlevererat.
Min Doktor förnyar max 3 läkemedel åt gången och för max 90 dagar.
Läkemedel som Min Doktor inte alls kan förnya är:
Narkotikaklassade läkemedel inklusive centralstimulantia, anabola steroider/testosteronpreparat, fertilitetsstimulerande läkemedel, antipsykotiska preparat eller Gabapentin/Neurontin.
Om du behandlas med något av överstående läkemedel behöver du kontakta din läkare.Varför måste jag identifiera mig med bankid när jag ringer och har frågor om mitt recept?
Utifrån GDPR riktlinjer så är detta något som vi måste göra för att säkerställa att vi inte ger ut information kring recept till fel person. Om du som kund eller ombud med fullmakt kan identifiera sig med bank-id kan vi hjälpa dig med recept ärenden över telefon. Om du som kund inte kan identifiera sig med bank-id eller om ombud saknar den möjligheten så kan du fortfarande besöka ditt närmaste Apotek Hjärtat för att få hjälp vilket.
Recept - Fullmakt
Hur fungerar fullmakter?
För att handla på recept åt någon annan måste du ha en elektroniskt sparad fullmakt som ger dig rätt att handla läkemedel åt personen. De vanliga elektroniska fullmakterna som finns på vanliga apotek gäller även på vår webbplats. Finns ingen fullmakt sedan tidigare måste personen först skapa en fullmakt åt dig, antingen genom att logga in med BankID på webbplatsen eller genom att lämna in en ifylld fullmaktsblankett på ett apotek. Fullmakten ger behörighet att:
Beställa och hämta ut produkter på recept på alla apotek och på Apotek Hjärtats webbplats
Hämta en översikt över personens elektroniskt sparade recept i receptregistret
Lämna samtycke till registrering i Högkostnadsdatabasen
Lämna samtycke till att eHälsomyndigheten sparar personens recept elektroniskt
Hur tar jag bort eller lägger till en fullmakt?
Du kan ge eller ta bort en fullmakt till en närstående genom att logga in på "Mina Recept" och klicka på "Ge fullmakt till någon" (Bank-ID krävs för inloggning).
Där väljer du vem som ska få fullmakt och hur länge den ska gälla. Fullmakten registreras automatiskt hos E-hälsomyndigheten och gäller på alla apotek.
Fullmaktstagaren behöver sedan godkänna detta genom att antingen logga in med sitt eget BankID på apotekhjartat.se eller via Apotek Hjärtats app. Det går även bra att besöka ett apotek för att godkänna samtycket.Behöver jag fullmakt för mina barn?
Vårdnadshavare för barn under 13 år kan handla utan fullmakt. Vårdnadshavaren loggar då in med sin egen e-legitimation och fyller i barnets personnummer för att få tillgång till aktuella recept. Personer som inte är vårdnadshavare, exempelvis bonusföräldrar eller mor- och farföräldrar, måste ha en fullmakt från vårdnadshavaren för att kunna köpa och hämta ut läkemedel. Vårdnadshavare till barn som är 13 år och äldre kan inte se eller e-handla från sina barns recept. Det är inte heller möjligt för en tonåring att ge fullmakt till sin vårdnadshavare för att denne ska få tillgång till e-recepten. Här kan du läsa mer om Fullmakter och här om att hämta ut från sina tonåringars recept.
Service och tjänster
Kan jag mäta mitt blodtryck hos Apotek Hjärtat?
Ja, många av våra apotek tillhandahåller denna tjänst. Här kan du läsa mer om Blodtrycksmätning på våra apotek.
Vilken kunskap har Apotek Hjärtats personal om läkemedel och sjukdomar?
Hos oss möter du utbildade medarbetare och får kloka råd. Våra farmaceuter har tre till fem års högskoleutbildning och många av medarbetarna i egenvården har en yrkesutbildning. Men viktigast av allt är att våra medarbetare får löpande fortbildning om vad som är nytt så att kunskapen hålls aktuell.
Tar ni hål i öronen?
I samarbete med Blomdahl Medical erbjuder vi kvalitetssäkrad medicinsk öronhåltagning på utvalda Apotek Hjärtat. För att se om ett apotek utför håltagning söker du på din ort eller ditt lokala Apotek Hjärtat på följande länk: Hitta ditt närmaste apotek (apotekhjartat.se) Du ser vilka tjänster apoteket erbjuder på höger sida, Finns öronhåltagning inte med så innebär det att de inte erbjuder den.
Det är drop-in som gäller förutsatt att det finns personal på plats som kan utföra tjänsten.Priser
1 hål: 309 kr
2 hål: 459 kr
Åldersgräns 5 år. Målsmans godkännande krävs om personen är under 18 år. Om målsman inte kan närvara vid öronhåltagningen så kan personalen ringa upp denne för att få ett godkännande.
Kylleveranser
Erbjuder ni hemleverans av kylda läkemedel?
Ja, med obruten kylkedja via Gordon
Kan jag beställa kylvaror tillsammans med mina andra icke kylda produkter?
Ja, de kylda och icke-kylda produkterna levereras då i separata paket vid samma tillfälle.
Kan paketet ställas utanför dörren?
Nej, i och med att din order innehåller läkemedel som ska kylförvaras måste du eller bud ta emot paketet
Jag får inte upp leveransalternativet "Gordon" i fraktväljaren, vad beror det på?
Din order innehåller inte ett läkemedel som förvaras kylt, Gordon erbjuds enbart när innehållet i en order kräver kyl. Gordon levererar dessvärre inte till alla postnummer i Sverige vilket kan vara orsaken till att leveransalternativet inte erbjuds.
Hur säkerställer ni att mina kylda läkemedel håller rätt/jämn temperatur under hela transporten?
Gordon har en obruten kylkedja med kylaggregat och sensorer i samtliga bilar såväl som terminaler, temperaturen justeras vid behov och vår kundservice kan följa temperaturen i realtid
Vad har ni för leveranstid för kylvaror?
Leveranstiden varierar i olika delar av landet. Du ser beräknad leveranstid för din adress i fraktväljaren när du lägger din beställning.
Betalning och priser
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi använder Klarna checkout och accepterar därmed kortbetalning, direktbetalning, faktura, Swish, Klarna direkt eller delbetalning. Vid delbetalning med Klarna konto tillkommer en månadsavgift på 29 kr + årsränta.
Hur fungerar delbetalning på er webbplats?
När du väljer att delbetala med Klarna konto så kan du dela upp betalningen som du genomför på våra och andra webbplatser som använder sig utav Klarna. Vid delbetalning med Klarna konto tillkommer en månadsavgift på 29 kr + årsränta. Har du delbetalning på våra apotek kan du inte nyttja det på vår hemsida och kommer få separata fakturor om du väljer Klarna Konto. Läs mer om delbetalning på apotek här
Vart vänder jag mig om jag har frågor om min faktura?
Om du har betalat med Klarna kommer din faktura att skickas till din e-postadress. Vi hänvisar dig därför att kontakta Klarna för att få hjälp med ditt ärende.
Klarna nås på telefonnummer 08-120 120 10 eller via chatt på deras hemsida Kundservice – Klarna Sverige
Är det samma priser på apotekhjartat.se som i era apotek?
Ofta, men inte alltid. Prissättningen är på många produkter lägre på webben jämfört med våra fysiska apotek. Skälen till det är flera. Konkurrensen vi möter online är annorlunda, så för att möta online-kunders efterfrågan har vi valt att anpassa våra priser på webben och kombinera det med ett utökat sortiment med snabba leveransalternativ.
I våra fysiska apotek vill vi erbjuda konkurrenskraftiga priser jämfört med andra apoteksaktörer, och med tydliga mervärden i form av bland annat personlig rådgivning och bra apotekslägen med generösa öppettider.
Vår förhoppning är att du som kund ska uppskatta helheten i vårt kunderbjudande, alltifrån bra priser, generösa öppettider, bra rådgivning och en ständigt öppen e-handel - och att du utifrån situation och tillfälle ska kunna välja det som passar dig bäst just då.Hur bestäms priserna på läkemedel?
Priserna på läkemedel på recept inom läkemedelsförmånen bestäms av en statlig myndighet – Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV). Alla apotek håller därför samma priser på receptläkemedel inom läkemedelsförmånen. När det gäller receptbelagda läkemedel utanför förmånen, samt receptfria läkemedel som nässpray och huvudvärkstabletter, råder fri prissättning.
Hur får jag tag i kvitto för mitt onlineköp?
Kvittot hittar du i leveransbekräftelsen som du fått via mail då din order skickats från oss.
Mailet heter 'Kvitto och leveransbekräftelse'Ni har dragit dubbelt för mitt köp, vad gör jag nu?
Om du har blivit debiterad dubbelt för ditt köp sker vanligtvis en automatiskt återbetalning inom 3 till 10 bankdagar beroende på betalsätt. Har det inte skett något återbetalning efter 10 bankdagar rekommenderar vi dig att kontakta Klarna för att få hjälp med ditt ärende.
Klarna nås på telefonnummer 08-120 120 10 eller via chatt på deras hemsida Kundservice – Klarna Sverige
Min beställning
Hur vet jag att beställning har gått igenom?
Så fort du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Om du inte får någon orderbekräftelse, vänligen kontakta oss via telefon eller chatt Kundservice så kan vi bekräfta om din beställning har gått igenom eller inte.
Tips: Kika gärna i din skräppost då den ibland kan hamna där.Hur stoppar jag min beställning om något blivit fel?
Om du önskar annullera eller ändra en beställning lagd på www.apotekhjartat.se vänligen kontakta vår Kundservice på livechatt eller telefon under våra öppettider, så snart som möjligt efter att du slutfört köp. Observera dock att det inte alltid går att annullera eller ändra din order beroende på vilken status din order befinner sig i.
Våra öppettider i telefon är: 08:00-18:30 vardagar och 09:00-14:00 lördagar.
Våra öppettider i chatten är: 08:00-18:00 vardagar och 09:00-14:00 lördagar.Jag har lagt en beställning men valt fel apotek, kan ni hjälpa mig ändra apotek?
Tyvärr så har vi inte möjlighet att ändra leverans mellan olika apotek.
Jag ska handla som företag men kan inte välja det i kassan, varför?
Som företag kan du tyvärr inte lägga en beställning online hos oss, då Klarna endast accepterar personnummer och inte organisationsnummer. Vi rekommenderar att du istället besöker ett av våra lokala Apotek Hjärtat för att ordna en rekvisition.
Var lägger jag in min rabattkod?
Du lägger in din rabattkod när du kommer till kassan. Klicka på Lägg till rabattkod.
Vissa rabattkoder kräver att man är inloggad med Bank-ID.Jag glömde min rabattkod, kan ni lägga till den i efterhand?
Tyvärr kan vi inte lägga till en rabattkod i efterhand. Ibland kan vi avbryta ordern så du kan försöka på nytt, hör då av dig till vår Kundservice.
Hur genomför jag en beställning online?
Besök gärna vår Guide för att se hur du e-handlar hos oss.
Kan jag slå ihop mina beställningar?
Dessvärre har vi ingen möjlighet att slå ihop flera beställningar till en.
Frakt och leverans
Var är min beställning?
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din order. Om du är medlem i Klubb Hjärtat kan du logga in på Mina sidor för att se aktuell status för din beställning. Ett paket kan bli någon dag försenat om något oförutsett sker, om du inte mottagit ditt paket på ca fem arbetsdagar kan du kontakta oss.
Min beställning står som levererad men jag har inte mottagit något, vad gör jag nu?
Ibland skickas leveransaviseringar ut för tidigt av fraktbolaget. Om du inte har mottagit ditt paket inom 5 dagar efter att du fått en avisering, vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ditt ärende.
Vilka leveranssätt erbjuder ni och vad kostar dem?
Apotek Hjärtat erbjuder olika leveransalternativ för att du som kund ska hitta det som passar dig bäst. Hämta ditt paket på något av våra apotek, i en paketbox eller få det hemskickat till dörren. Vi erbjuder även expressleveranser för dig som vill ha ditt paket snabbt och smidigt. Erbjudandet ser olika ut beroende på var i landet du bor och baseras på ditt postnummer.
Här kan du läsa mer om vårt utbud av leveransalternativ samt se kostnader och övriga villkor Frakt & Leverans.Varför visas inte alla leveransalternativ för mig?
De leveransalternativ som visas för dig är de alternativ som vi kan erbjuda dig beroende på vad du har lagt till i din varukorg eller varukorgens volym samt vilket postnummer du angivit.
Finns det begränsningar avseende vilka produkter som har vilket leveranssätt?
Temperaturkänsliga produkter och läkemedel som kräver en extra säker leverans måste hämtas ut på ett apotek.
För nikotin kan man välja att få leveransen till ett PostNord-ombud, hämta på apotek eller Hemleverans med Best Transport.
För narkotikaklassade läkemedel kan man välja att få leveransen till apotek eller Hemleverans med Best Transport.Kan jag få min beställning levererad utanför Sverige?
Nej, vi kan tyvärr endast leverera till adresser inom Sverige.
Vad behöver jag ha med mig när jag ska hämta min beställning på apotek?
När du ska hämta din beställning på apotek måste du ha med dig giltig legitimation och sms aviseringen med referenskod.
Hämtar bud ut paketet måste budet ha med sig sitt egna giltiga legitimation och sms aviseringen med referenskod.Kan jag hämta ut någon annans beställning?
Ja, som ombud för en beställning som hämtas på apotek ska du förutom din egen giltiga legitimation även uppvisa sms aviseringen med referenskod.
Som ombud för en beställning som hämtas på postombud ska du förutom din egen giltiga legitimation även kunna uppvisa beställarens giltiga legitimation.Vad händer om jag glömmer att hämta ut min beställning på apotek eller utlämningsställe?
Levererade beställningar ligger kvar på Postens utlämningsställe i 7 dagar. På apotek ligger paketet kvar i 14 dagar. Försändelser via Instabox finns tillgängliga för avhämtning under 3 dagar efter avisering. Sedan går försändelsen i retur till Instabox terminal i väntan på en ny bokning under 10 dagar.
Därefter returneras paketet till Apotek Hjärtat. Observera att du måste hämta beställningen även om du vill använda din ångerrätt, det räcker inte att bara låta beställningen ligga kvar. Vi har rätt att ta ut en avgift för hantering av beställningar som inte hämtats ut i tid givet ökade hanteringskostnader. Avgiften för detta uppgår till 150 kr.
Ej uthämtade paket som innehåller receptbelagda eller receptfria läkemedel måste enligt Läkemedelsverkets föreskrifter samt enligt lag destrueras. Detta innebär att du debiteras hela kostnaden för de läkemedel som ingår i beställningen.Min beställning har blivit försenad, när kommer den?
En beställning beräknas levereras på den dag som anges på de föreslagna leveransalternativen (observera att denna tid är preliminär). I den mån aktuell vara inte finns i lager skickas din beställning normalt nästkommande vardag (eller så snart varan finns i lager).
I order- och leveransbekräftelsen finns en spårningslänk där du kan följa din order.
Vid utebliven leverans är det viktigt att du som kund hör av dig till oss snarast för att vi ska kunna utreda orsaken till den uteblivna leveransen.
Återköp och reklamation
Vart vänder jag mig om jag vill göra ett återköp eller reklamation?
Du kan reklamera eller återlämna produkter på alla Apotek Hjärtats apotek. Om du har köpt produkten på apotekhjartat.se går det även bra att skicka produkten med returpost. Information om hur du går tillväga finns här.
Vad gäller för ångerrätt?
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Notera att läkemedel och andra produkter på recept samt receptfria läkemedel, livsmedel och kylvaror inte omfattas av ångerrätten och de kan således inte returneras. Mer information om ångerrätt samt hur du går tillväga hittar du här.
Vad gäller vid reklamation?
Om din leverans är felaktig, skadad eller ofullständig ska du genast göra en reklamation. Du är så välkommen att kontakta vår Kundservice på chatt, mail eller telefon då hjälper vi dig så fort vi kan. Vid reklamationsärenden står Apotek Hjärtat för eventuell fraktavgift.
Hur sker återbetalning?
Om du utnyttjar din ångerrätt kommer du att få återbetalning snarast möjligt och senast inom 14 dagar från det att Apotek Hjärtat mottagit meddelande från dig om att du önskar utnyttja din ångerrätt under förutsättning att Apotek Hjärtat fått tillbaka varorna eller bevis på att du skickat tillbaka varorna.
Återbetalning sker av Klarna och hela beloppet återbetalas (inklusive frakt, skatt och avgifter). Apotek Hjärtat står för returfrakten vid utnyttjande av ångerrätten.Mitt paket har gått sönder under transport, hur gör jag nu?
Tyvärr så händer det ibland att paket går sönder under transport. Om du har mottagit ett trasigt paket eller en skadad vara så kan kontakta vår Kundservice på chatt, mail så hjälper vi dig med en reklamation.
Kan jag returnera en vara i butik som jag köpt online?
Det går bra att returnera varor som du köpt online genom att besöka ett av våra apotek. Medtag varan/varorna och uppvisa din leveransbekräftelse som du fått via mail, det är ditt kvitto för köpet.
Återköpet behöver ske inom 14 dagar från det att du mottagit beställningen.
Återköp gäller inte på läkemedel (även för djur), kylvaror, receptförskrivna varor, vissa livsmedel, hygienartiklar, kosmetika och varor inom kategorien sex och lust.Hur vet jag om min retur har kommit fram?
Om du har använt vår retursedel som vi skapat åt dig kan du spåra din retur direkt i PostNords app med hjälp av spårningsnumret du fick när du lämnat in paketet. Där kan du se om paketet har kommit fram. Du kommer även få en mailavisering när returavdelningen haterat din retur.
Klubb Hjärtat
Jag har problem med mitt klubbmedlemskap, vad kan jag göra?
Gäller din fråga Klubb Hjärtat så som att du:
Inte kan logga in
Inte får ditt rabatterade pris i kassan
Inte kan bli medlem på hemsidan
Så rekommenderar vi att du:
Provar en annan webbläsare
Provar på en annan mobil/dator/padda
Rensar cookies i din webbläsare. Kortkommando ctrl+shift+del
Funkar det inte trots detta, ber vi dig att skicka ett mail med ämne 'Klubb + typ av problem' (ex Klubb + kan ej logga in) till kundservice@apotekhjartat.se
Vi kommer hantera ditt ärende så fort som möjligt.
Får jag bonuspoäng i Klubb Hjärtat även när jag handlar på apotekhjartat.se?
Ja, självklart får du bonuspoäng även när du handlar på vår webbplats. Bonuspoängen registreras när du genomför ett köp som inloggad klubbkund. Du kan logga in på kassasidan eller via din Klubb Hjärtat-sida. Läs mer om bonus här.
*På Apotek Hjärtat utgår bonuspoäng inte vid betalning av receptbelagda läkemedel, presentkort och förmedlade varor och tjänster. Krediteringar, rabatter, rabattkuponger, tillgodokvitton etc berättigar inte heller till poäng.
På ICA utgår bonuspoäng inte vid betalning av läkemedel på recept och förmedlade varor t.ex. från Systembolaget, Apoteket AB eller postorderföretag. Poäng utgår heller inte på presentkort, tobak, lotter, tips, spel, biljetter eller vid betalning av tjänster exempelvis uthyrning av film. Krediteringar, rabatter, rabattkuponger, tillgodokvitton, returglaskvitton etc berättigar inte heller till poäng.Hur ser jag mitt poängsaldo?
För att se ditt poängsaldo loggar du in på Klubb Hjärtat. Under 'Mina sidor' hittar du din samlade bonus och poäng.
Hur blir jag medlem i Klubb Hjärtat?
Du kan bli medlem i Klubb Hjärtat direkt här eller i något av våra apotek.
Varför har jag inte fått min klubbrabatt?
Tråkigt att höra att klubbrabatten inte gick in som den skulle. Det kan vara så att du inte varit inloggad med BankID vid köpet och att det är därför rabatten uteblev. Om man är inaktiv en stund loggas man även ut automatiskt.
Om du blivit medlem precis kan du behöva logga ut och sedan in igen för att kunna använda rabatten.Jag gjorde ett återköp, kan jag få tillbaka min bonuscheck som jag använde vid köpet?
Vid återköp återställs tyvärr inte en bonuscheck.
Tekniskt fel
Jag kan inte logga in. Vad kan det bero på?
Det finns flera möjliga orsaker till varför du inte kan logga in. Här är några vanliga problem och lösningar:
Problem med BankID: se till att din BankID-app är uppdaterad och att du har en stabil internetanslutning. Ibland kan det också hjälpa att starta om din enhet.
Tekniska problem: Det kan finnas pågående IT-störningar som påverkar inloggningen. Kontrollera om det finns några meddelanden om driftstörningar på hemsidan.
Webbläsarproblem: Försök att rensa webbläsarens cache och cookies eller använd en annan webbläsare för att logga in.
Om problemet kvarstår, rekommenderas att du kontaktar vård Kundservice för ytterligare hjälp.Vad kan jag göra vid ett tekniskt fel?
Se till att du accepterar Cookies. Denna funktion kan finnas på lite olika ställen beroende på vilken webbläsare du använder. t.ex. Inställningar > Sekretess > Innehållsinställningar > Cookies.
Rensa cookies (webbplatsdata) i den webbläsare som kund använder.
Byta webbläsare.
Byta enhet (t.ex. en annan dator eller surfplatta).
Avvakta tills senare tillfälle.
Övrigt
Jag är leverantör och vill komma i kontakt med supportkontoret, hur gör jag?
Du är välkommen att besöka vår leverantörssida för att få information om vem du ska komma i kontakt med: För leverantörer (apotekhjartat.se)
Det står 'snart i lager', när kommer min artikel finnas på lager?
När det står "snart i lager" innebär det att produkten för närvarande är slut och vi har inget fastställt leveransdatum. Vi rekommenderar att du håller koll på produkten via vår hemsida för uppdateringar
Jag hittar inte min fråga här - vart vänder jag mig?
Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att kontakta vår Kundservice via chat, telefon eller mail.