Apotekskunderna gav med hjärtat till UNICEF

19 januari 2015

Hjärtats julkampanj med UNICEF slog rekord. Genom att köpa dels gåvokort på vattenreningstabletter, dels saffran gav apotekskunderna 850 000 kronor till UNICEF. Det är en ökning med 30 procent jämfört med året innan. För varje såld saffranspåse bidrog kunderna och Apotek Hjärtat med en krona till UNICEF.

Inför julen kunde apotekskunderna köpa julklappar från UNICEF i form av gåvokort på vattenreningstabletter. Dessutom tillkom en krona till UNICEF för varje såld saffranspåse på Apotek Hjärtat – saffran är den mest populära julprodukten hos Hjärtat.

Resultatet av julkampanjen blev 850 000 kronor till UNICEFs arbete för världens barn, vilket är 30 procent mer än året innan.

Rent vatten räddar liv
– Våra kunder fortsätter att visa att de gärna vill dela med sig i juletider. De vill ge med hjärtat, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat och fortsätter:

– Vi är väldigt glada över att vårt samarbete med UNICEF bidrar till att utsatta barn och deras familj kan få rent vatten, en livsnödvändighet.

För mer information, kontakta:
Presschef Erika Burlin Hellman, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se