ICA Gruppens presstjänst
Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen.
Pressfrågor besvaras av ICA Gruppens presstjänst på telefon 010-422 52 52.
För mer information se ICA Gruppens medierum
Cannot find Key: /aph/ClubModal/Texts/clubmemberpromotionsdisplay
För att få klubbpris och spara {{clubModal.clubDiscount|apCurrency}} behöver du vara medlem i Klubb Hjärtat.
Logga in Cannot find Key: /aph/ClubModal/Texts/clubmemberpromotionlogin
Vill du bli medlem klickar du bara på "Bli medlem".
För att hämta ut läkemedel på recept krävs e-legitimation, t ex BankID. Detta kan du skaffa via din bank. För att hämta ut recept åt andra krävs en fullmakt.
Som medlem i Klubb Hjärtat får du unika kundklubbserbjudanden, poäng på dina inköp och mycket mer. Bli medlem
I samband med att du genomför ditt köp så kommer du även bli medlem i Klubb Hjärtat.
{{promotion.Promotion}}
-{{promotion.Discount|apCurrency}}
Apotek Hjärtats snällupprop inför julen ledde till en anstormning till företagets sida på Facebook. Hela 11 000 personer deltog i utmaningen där vinsten var en norrskensresa för två till finska Lappland. Vinnaren skrev en motivering om sin både sjukdoms- och otursdrabbade men omtänksamma mamma.
Syftet med uppropet var att sprida små ”snällheter” i julstressen genom inspirerande uppdrag, till exempel att le mot en främling eller sätta upp en snäll lapp i tvättstugan.
– Vi är överväldigade av den stora uppslutningen och engagemanget som deltagarna visat och vill tacka alla som var med, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.
Inlägget där vinsten presenterades gillades av 9 400 personer, delades 1 700 gånger och fick över 750 kommentarer.
Fördubbling av fans
Antalet fans på Apotek Hjärtats Facebooksida fördubblades i december och sidan har i dag över 7 200 fans.
Kommentarerna under kampanjen har nästan uteslutande varit positiva. Endast ett fåtal personer har varit negativa och det var just uppmaningen ”ring mamma” som retade några.
– Därför är det en händelse som ser ut som en tanke att en snäll mamma nu får åka med sin snälla dotter till finska Lappland och njuta av norrskenet, säger Fredrik Kullberg.
Kreatörerna bakom kampanjen är Apotek Hjärtats reklambyrå Åkestam Holst.
Ur motiveringen: ”...Min mamma förtjänar denna dyrbara och vackra stund i livet. All otur hon har haft måste nu få vändas till tur. Något som den här resan kan skapa åt henne, hopp. Hopp om att livet blir bättre med tiden. Hopp och tro om att det finns medmänniskor ute i världen som bryr sig om dig...”.
För mer information, kontakta:
Presschef Erika Burlin Hellman, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se
Apotek Hjärtat
Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 300 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor.
Klubbpris: Kampanjpris:
{{product.FirstVariant.PriceCurrent|apCurrency}}Webbpris Webbpris
{{product.FirstVariant.PriceNormal|apCurrency}}Webbpris Webbpris
{{product.FirstVariant.PriceCurrent|apCurrency}}Diklofenak påverkar miljön negativt, använd med eftertanke. Efter att ha applicerat gelen, torka av överbliven gel från händerna med till exempel ett hushållspapper eller en våtservett. Kasta sedan i papperskorgen och tvätta händerna. Läkemedelsbehållaren ska sorteras som läkemedelsavfall, oavsett om behållaren är slut eller inte.