Apotek Hjärtats bästa apotek finns i Åkersberga

6 februari 2014

Apotek Hjärtat Åkersberga utses till Årets Apotek 2013 inom apotekskedjan. I konkurrens med över 300 apotek är Apotek Hjärtat Åkersberga det apotek som är allra bäst – oavsett om kunderna eller medarbetarna  tillfrågas.

Apotek Hjärtat Åkersberga prisas som det bästa apoteket inom Sveriges största fristående apotekskedja. Apotek Hjärtat delar ut utmärkelsen Årets Apotek för att lyfta extra bra insatser under året som gått.

Apotekschef Anna Czajkowski Mikalsen och hennes medarbetare på Apotek Hjärtat Åkersberga har en mycket hög produktivitet med korta kötider, ett lysande ekonomiskt resultat och får också höga betyg i s k Mystery Shopping-mätningar.

Dessutom visar undersökningar bland medarbetarna att Apotek Hjärtat Åkersberga är en mycket stimulerande arbetsplats med ett utomordentligt gott ledarskap.

Lagarbete, kundfokus och affärsmannaskap
– Vi är jätteglada och hedrade över att vår satsning på förbättrad kundservice nu belönas. Vi har arbetat mycket med snabb betjäning och att se till att ha rätt läkemedel hemma vilket kunderna naturligtvis uppskattar, säger apotekschef Anna Czajkowski Mikalsen, Apotek Hjärtat Åkersberga.

Motiveringen till utmärkelsen Årets Apotek 2013 lyder:”Att årets apotek i Apotek Hjärtat ska vara stabilt och leverera på alla nyckeltal månad efter månad är förstås en självklarhet. På Apotek Hjärtats Åkersberga är alla kvalitetsparametrar på plats och apoteket har ett resultat i medarbetarundersökningar i absoluta toppklass.

Apoteket har ett positivt grundtänk där ingenting är omöjligt, ett gott lagarbete, stort kundfokus och näsa för affären. Här tar samtliga medarbetare hand om alla apotekets kunder. Med andra ord – ett apotek att lita på!”

Årets Apotek vinner en SPA-vistelse för alla medarbetare på Yasuragi Hasseludden, under en helg i vår. När den ordinarie personalstyrkan är bortrest arbetar istället Apotek Hjärtats ledning på apoteket i Åkersberga.

Tidigare vinnare av priset Årets Apotek:
2010 Apotek Hjärtat Elins Esplanad, Skövde
2011 Apotek Hjärtats Tyresö Centrum
2012 Apotek Hjärtat Gränby Centrum, Uppsala

För mer information, kontakta:
Presschef Erika Burlin Hellman, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se