Apotek Hjärtat lanserar nytt hårvårdskoncept med aktiva ingredienser

10 oktober 2023

Apolosophy Hair är Apotek Hjärtats nya hårvårdsserie där aktiva ingredienser för hälsosamt hår och hårbotten står i fokus. Fem nya produkter som dessutom är hälsosamma för plånboken. I innehållsförteckningarna återfinns ingredienser som bland annat berikar håret med både fukt och glans, vilket inte minst behövs under vinterhalvåret när håret kan vara i behov av lite extra omsorg.

– Vi är stolta över att äntligen kunna presentera Apolosophy Hair. Bakom de fem nya produkterna ligger ett gediget utvecklingsarbete där vi lagt stor vikt vid att hitta rätt aktiva ingredienser för olika hårtyper, säger Maria Andersson, produktchef EMV på Apotek Hjärtat.

Den nya hårvårdsserien innehåller fem produkter; Apolosophy Moisture Shampoo,  Apolosophy Repair Shampoo, Apolosophy Volume Shampoo, Apolosophy Repair/Moisture Conditioner och Apolosophy Volume Conditioner.

Med Apolosophy Hair utökar Apotek Hjärtat det egna varumärket Apolosophys befintliga utbud av makeup, ansikts- och kroppsvård. De nya hårvårdsprodukterna finns tillgängliga på apotekhjartat.se och på utvalda apotek från och med oktober 2023. Alla produkter i Apolosophy Hair är veganska, tillverkade i Sverige och dermatologiskt testade.

Apolosophy Hair – produkter
Apolosophy Moisture Shampoo. 89 SEK.
Passar alla hårtyper.

Ett fuktgivande, mjukgörande och vårdande schampo för såväl hår som hårbotten. Stärker håret och motverkar frissigt hår.

Kombinerat tensidsystem med ingredienser som gör håret rent och fräscht utan att torka ut och passar även en känslig hårbotten.

Produkten innehåller B5 som stärker och skyddar hårets struktur, samt Vitamin F som förbättrar lyster och glans.

Apolosophy Moisture Shampoo innehåller bland annat hyaluronsyra som bidrar till ökade fuktnivåer i torrt hår genom att kapsla in fukt i hårfollikerna, vilket även motverkar frissigt hår, säger Maria Andersson, produktchef EMV på Apotek Hjärtat.

Apolosophy Repair Shampoo. 89 SEK.
För torrt och skadat hår.

Ett reparerande och vårdande schampo för såväl hår som hårbotten. Passar torrt och skadat hår som behöver lite extra vård och näring. Återställer och stärker håret.

Apolosophy Repair Shampoo innehåller ett proteinbaserat komplex som återställer och stärker håret inifrån och motverkar slitage, säger Maria Andersson, produktchef EMV på Apotek Hjärtat.

Apolosophy Volume Shampoo. 89 SEK.
För tunt och fint hår.

Ett volymgivande och vårdande schampo för såväl hår som hårbotten. Passar tunt och fint hår som önskar lite extra volym och stuns. Skyddar och stärker hårets struktur.

Apolosophy Volume Shampoo innehåller risprotein som ger håret ett lyft. Det bidrar till ökad volym och stärker hårets förmåga att binda fukt, säger Maria Andersson, produktchef EMV på Apotek Hjärtat.

Apolosophy Repair/Moisture Conditioner. 89 SEK.
Passar alla hårtyper.

Ett reparerande och fuktgivande balsam som vårdar hår och hårbotten. Tar extra hand om slitna och skadade längder och toppar. Stärker och skyddar.

Utredande och vårdande som passar även en känslig hårbotten.

Apolosophy Repair/Moisture Conditioner innehåller hyaluronsyra som kapslar in fukt i hårfollikerna, vegetabiliskt proteinkomplex som stärker håret inifrån samt vårdande ricinolja, säger Maria Andersson, produktchef EMV på Apotek Hjärtat.

Apolosophy Volume Conditioner. 89 SEK.
För tunt och fint hår

Ett volymgivande balsam som vårdar och tar hand om hår och hårbotten, utan att tynga ner håret. Passar tunt och fint hår som önskar lite extra volym och stuns. Återfuktar och mjukgör.

Utredande och vårdande som även passar en känslig hårbotten.

Apolosophy Volume Conditioner innehåller risprotein som ger håret ett lyft. Det bidrar till ökad volym och stärker hårets förmåga att binda fukt. Produkten innehåller även fuktgivande glycerin och vårdande ricinolja, säger Maria Andersson, produktchef EMV på Apotek Hjärtat.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se

apotekhjartat.se, icagruppen.se

Med omkring 390 apotek runt om i landet, en stadigt växande e-handel och en omsättning på cirka 17 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största apoteksaktör. Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och relevanta hälsotjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information, se icagruppen.se och apotekhjartat.se.