Apolosophy Pro-Age Silver - ny hudvårdsserie för de första ålderstecknen

8 februari 2019

Apotek Hjärtat lanserar Apolosophy Pro-Age Silver, ansiktsvård som förstärker hudens naturliga egenskaper och förebygger fina linjer och tidiga ålderstecken. Serien består av dagkräm, nattkräm, ögonkräm och serum. Produkterna är fuktgivande och vårdande och tillför ämnen som minskar i huden med åldern. Apolosphy Pro-Age Silver tillverkas i Sverige och finns hos Apotek Hjärtat under februari.

Apolosophy är Apotek Hjärtats eget varumärke med utvalda produkter inom ansikts-, kropps- och hårvård samt makeup. Nu lanseras Apolosophy Pro-Age Silver, ansiktsvård som hjälper till att bibehålla och förbättra hudens funktion, mjukhet och elasticitet och därmed förebygga fina linjer och tidiga ålderstecken. Produkterna innehåller säkra och välprövade ingredienser, bland annat fuktbindande hyaluronsyra och PCA, mjukgörande squalane, inositol för förbättrad elasticitet samt skyddande och vårdande antioxidanter i form av vitamin E och C.

- Hudens förmåga att motstå yttre påfrestningar avtar med tiden. När vi passerat 30 kan huden börja upplevas som lite torr och sträv, elasticiteten minskar och så småningom uppstår vad vi brukar kalla för fina linjer. Till en början syns de när huden rör på sig, till exempel när vi skrattar, och senare bli de permanenta. Pro-Age Silver hjälper till att förebygga tidiga linjer och ålderstecken genom att tillföra fuktgivande och vårdande ämnen som finns naturligt i vår hud men som minskar när vi blir äldre, säger Marie-Louise Broman, farmaceut på Apotek Hjärtat.

Produkterna är dermatologiskt testade, milt parfymerade eller oparfymerade och fria från ingredienser med animaliskt ursprung. Apolosophy Pro-Age lanseras i februari och finns att köpa hos Apotek Hjärtat och på apotekhjartat.se.

Liten fukt- och vitaminguide

Inositol - ett högrenat ämne som utvinns ur sockerbetan och som finns naturligt i huden. Inositol hjälper huden att bevara sin elasticitet och struktur samt bevara en hög fukthalt.

Hyaluronsyra – trots namnet är hyaluronsyra ingen syra utan ett slags sockerart, vars fuktbindande egenskaper har en central funktion i att bevara hudens struktur och fukthalt.

PCA - en av hudens egna fuktbindare som gör huden mjuk och elastisk.

Squalane - produceras naturligt i hudens talgkörtlar. Mjukgör, skyddar och hjälper till att återuppbygga huden och stärka dess elasticitet.

Vitamin E och C – potenta antioxidanter som skyddar och vårdar huden.

För produktprover och mer information

Petra Wilson, Apotek Hjärtat, petra.wilson@apotekhjartat.se