Fortsätt till huvudinnehållet
ReceptLogga in

Inspelning av telefonsamtal

Samtal till Apotek Hjärtats kundservice kan spelas in i utbildnings- och kvalitetssyfte. 

När du ringer till Apotek Hjärtats kundservice kommer du att tillfrågas om du samtycker till att samtalet spelas in. Syftet med inspelningen är att vi ska kunna utbilda vår personal och förbättra kvalitén på vår kundservice. Genom inspelningen kan vi skapa en förståelse för vilka typer av frågor som kommer in till vår kundservice. Med denna förståelse kan vi utvärdera och förbättra vår kundnöjdhet samt sammanställa bättre utbildningsmaterial till våra medarbetare. 

De inspelade samtalen transkriberas automatiskt till text efter avslutat samtal. Samtalsinspelningar och transkriberingar av dessa lagras under en begränsad tid, vilken följer Apotek Hjärtats dataskyddstext för ändamålet. Av dataskyddstexten följer även mer information om vilka typer av personuppgifter som kan komma att behandlas. I huvudsak handlar det om ljudmaterial samt eventuella personuppgifter som nämns i samtalet. 

Dina personuppgifter är alltid skyddade hos oss. Vi på Apotek Hjärtat värnar om den personliga integriteten. Vi prioriterar skyddet av all information du anförtror oss och följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet, till exempel dataskyddsförordningen (GDPR) och apoteksdatalagen. Endast ett fåtal personer har behörighet att lyssna på inspelade samtal. 

Vill du veta mer om hur Apotek Hjärtat hanterar dina personuppgifter och hur vi skyddar din integritet när du är i kontakt med vår kundservice kan du läsa mer här

Trygga & säkra betalningar

  • Simple Kustom logo in SVG format
  • BankID logo in SVG format

Följ oss!

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
© 2025 Apotek Hjärtat AB