Hitta Apotek Visa alla apotek

Apotek Hjärtat har över 390 apotek över hela landet - från norr till söder. Här hittar du det som passar dig bäst.

Hitta Apotek

Hitta ett apotek nära din position

{{findpharmacy.openinghours}}

{{findpharmacy.openingStatus}}

{{findpharmacy.pharmacyName}}

{{findpharmacy.address}}

{{findpharmacy.postaladdress}}

Mer informationHitta hit

{{vm.total|apCurrency}}

Redan klubbmedlem? Logga in

{{item.DisplayName}}
{{ item.ExtendedPrice/item.Quantity | apCurrency}}/st
{{item.ListPrice}}/st
Klubbpris {{item.ClubPrice | apCurrency}}
{{item.ExtendedPrice | apCurrency}}
Receptfritt läkemedel med nikotin. Från 18 år, och får inte säljas om avsikten är langning.

Frakt

{{vm.shippingTotal|apCurrency}}

Klubbrabatt

{{0 | apCurrency}}

{{campaign.Promotion}}

-{{campaign.Discount|apCurrency}}

Att betala

{{vm.total|apCurrency}}inkl.moms

Har du en kampanj eller rabattkod

Din rabattkod är tillagd.

{{vm.discountErrorMsg}}

5 tips för bättre sömnvanor

Taggar: sömnbesvär

Tillräckligt med sömn, en hälsosam kost och regelbunden motion är en bra grund för god hälsa. God hälsa är ofta sammanlänkat med god sömn.


Sömnen behövs för att kroppen och hjärnan ska få vila, återhämta sig och bearbeta intryck. Vi behöver olika mycket sömn och de flesta kan hantera några förlorade timmars sömn då och då. Men om du regelbundet har svårt att sova så kan det påverka ditt allmänna välbefinnande.


5 tips för bättre sömnvanor

1. Regelbundna tider

Gå och lägg dig och gå upp vid ungefär samma tid varje dag. Det skapar en bra och regelbunden sömnrytm.

2. Mindre skärmtid

Skippa den spännande deckaren på TV på kvällen och undvik att använda mobil, iPad och dator en timme innan du ska gå och lägga dig. Ta istället ett skönt bad eller lyssna på avslappnande musik innan du ska sova.

3. Sänk temperaturen

Kroppstemperaturen sjunker när det är dags att sova. Om det är för varmt i sovrummet blir det svårare att somna. Ca 18 grader är lagom för ett sovrum.

4. Aktiv vardag

Att sitta stilla en stor del av dagen kan påverka din sömn negativt. En rask promenad eller ett träningspass gör att du sover bättre.

5. Receptfria läkemedel

För dig som trots ovanstående tips har svårt att varva ned finns även receptfria produkter som kan hjälpa dig att finna lugn. Sedix är ett traditionellt växtbaserat läkemedel med extrakt av passionsblomma som kan användas vid lindriga symtom på nervös anspänning såsom oro, irritabilitet och tillfälliga insomningsbesvär.*
 

Artikeln presenteras i samarbete med Sedix


*Indikationerna för ett traditionellt växtbaserat läkemedel grundar sig uteslutande på erfarenhet av långvarig användning. Från 12 år.

 


Taggar: sömnbesvär

Rekommenderade artiklar

Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2017 Apotek Hjärtat AB. Ansvarig utgivare: Christina Ericsson. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.

Apotek Hjärtat använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt. Kakor används också och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Du kan när som helst ändra dina cookieinställningar. Läs mer här