Raka dig rosa i oktober och stöd svensk cancerforskning

27 september 2017

Apotek Hjärtat lanserar nu ett rosafärgat rakskum för män, speciellt framtaget för insamlingen till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj i år. Den som ytterligare vill visa sitt stöd i kampen mot cancer kan under oktober raka av sig skägget och lägga upp en bild på Instagram. För varje bild skänker Apotek Hjärtat tio kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning.

Apotek Hjärtat lanserar nu ett iögonfallande rosa rakskum för män där två kronor för varje såld produkt går till Cancerfonden. Det rosafärgade rakskummet innehåller inga parabener eller silikoner och passar alla hudtyper. Självklart kan också kvinnor använda produkten.

Raka dig rosa på Instagram

I samband med lanseringen av det rosa rakskummet startar Apotek Hjärtat ytterligare ett initiativ för att vara med och besegra cancer. Under hela oktober kan alla som vill lägga upp en bild på sitt nyrakade ansikte på Instagram med hashtaggen #rakarosa* och @apotekhjartat. För varje upplagd bild skänker Apotek Hjärtat tio kronor till den livsviktiga svenska cancerforskningen för att färre ska drabbas och fler överleva cancer.

– Med det rosa rakskummet vill vi uppmuntra alla att raka sig för att visa sitt stöd i kampen mot cancer och bidra till forskningen. Det känns viktigt att vi alla tillsammans kan göra skillnad och vi hoppas att många hakar på våra initiativ för att visa sitt stöd, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.

Det rosa rakskummet säljs i limiterad upplaga på samtliga Apotek Hjärtat samt på apotekhjartat.se och kostar 49 kronor för 200 ml.

Under oktober har Apotek Hjärtat flera så kallade rosa varor i sitt sortiment. För varje såld produkt går två kronor till cancerforskningen. På Apotek Hjärtat kan man också köpa Cancerfondens rosa band, som i år är designat av Efva Attling.

Så gör du för att delta på Instagram:

1. Ta en bild på dig själv när du rakar dig eller en bild på resultatet efter att du har rakat dig. Du behöver inte använda Apotek Hjärtats rosa rakskum för att delta.

2. Lägg upp bilden på Instagram och hashtagga den med #rakarosa. Tagga också din bild med @apotekhjartat. Tänk på att du måste ha öppen profil för att vi ska kunna se din bild.

3. Apotek Hjärtat skänker 10 kronor för varje bild som läggs upp under hashtaggen.

*Regler:

-       Bilden som läggs upp måste vara en bild som användaren själv har tagit.

-       Apotek Hjärtat skänker 10 kronor för max 1 bild per deltagare.

-       Genom att använda hashtaggen #rakarosa godkänner deltagaren att Apotek Hjärtat får posta bilden på Apotek Hjärtats Facebook och Instagram-konto.

-       Initiativet pågår 1 oktober – 31 oktober 2017. Alla bilder som postas före eller efter dessa datum är inte giltiga inom kampanjen.

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och apotekhjartat.se.