Ny vegansk hudvårdsserie för fet och oren hy

17 juni 2019

Nu lanserar Apotek Hjärtat Spot Stop - en mild, effektiv och prisvärd hudvårdsserie, speciellt anpassad för ung hy. Produkterna är veganska och serien innehåller allt för en komplett vårdande hudvårdsrutin; från rengöring till återfuktning och punktbehandling, som tillsammans motverkar uppkomsten av oren hy.

Att välja hudvård ska varken vara jobbigt eller svårt, men i en djungel av produkter kan valet upplevas krångligt. Därför lanserar nu Apotek Hjärtat Spot Stop – en komplett hudvårdrutin som är effektiv och samtidigt lätt att använda. Hudvårdsserien är främst anpassad för fet och oren hy, men består av flera produkter som kan användas separat och passar de flesta hudtyper.

- Finnar, acne och oren hy är ett vanligt förekommande problem i tonåren. Med Spot Stop hoppas vi kunna göra det lättare att hitta rätt bland dagens alla hudvårdsprodukter och hjälpa unga att få bättre hy och större välbefinnande. Spot Stop är ett veganskt alternativ som är både prisvärt och enkelt att använda, säger Marie-Louise Broman, kategorichef och farmaceut på Apotek Hjärtat.

Effektiv och vårdande hudvård – utan att krångla till det

Hudvårdsserien består av sju produkter för en komplett hudvårdsrutin; ansiktstvätt, ansiktsvatten, mild ansiktsskrubb, ansiktsmask, fuktcreme, punktbehandlig och täckstift. Produkterna är dermatologiskt testade och veganska.

- Vi är stolta över att kunna komplettera vårt sortiment med Spot Stop. Det är en produktserie som är ansvarsfullt framtagen, snäll mot huden och dessutom vegansk – vilket ligger helt rätt i tiden, säger Marie-Louise Broman.

Den nya hudvårdsserien Spot Stop finns nu att köpa hos Apotek Hjärtat och på apotekhjärtat.se.

Högupplösta bilder:

Mer om Spot Stop:

Ansiktstvätt / 73 kr - Milt parfymerad och skönt löddrande rengöringsgel som rengör huden på djupet och lämnar en härligt fräsch känsla.

Ansiktsvatten / 67 kr - Få bort de sista smutsresterna med ansiktsvattnet som har en lätt exfolierande effekt och drar samman porerna.

Mild Ansiktsskrubb / 67 kr - Mild ansiktsskrubb med sköna skrubbkorn som arbetar tillsammans med salicylsyra och glykolsyra för att lösa upp smuts och döda hudceller.

Ansiktsmask / 67 kr - Multismart mask som både rengör på djupet; aktivt kol tvättar huden härligt ren samtidigt som lera och mineraler löser upp smuts och orenheter i porerna.

Fuktcreme / 73 kr – Fuktcreme som återfuktar huden samtidigt som glansen dämpas. Produkten innehåller ämnen som verkar lugnande och porsammandragande.

Punktbehandling / 67 kr - Transparent gel som kan användas direkt på finnar och pormaskar för att torka ut och lugna.

Täckstift / 57 kr – Täckstift för fet och oren hy som döljer finnar och blemmor samt verkar uttorkande och lugnande.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52,

apotekhjartat.se, icagruppen.se