Ny somrig kroppsvårdsserie från Apolosophy

19 april 2017

Apotek Hjärtat lanserar en ny kroppsvårdsserie från det egna varumärket Apolosophy. Produkterna kommer i tre somriga doftkombinationer för härliga SPA-upplevelser hemma – varje dag! Serien har granskats enligt Apotek Hjärtats strikta krav på kosmetiska ingredienser.

Apolosophy är Apotek Hjärtats eget varumärke med utvalda produkter inom ansikts-, kropps- och hårvård samt makeup. Nu lanseras en ny serie med lyxiga kroppsvårdsprodukter.

– Med den nya hudvårdsserien vill vi erbjuda en känsla av lyxig harmoni i det egna badrummet. Produkternas sammansättning är något utöver det vanliga med allt från ett lent duschskum till en lätt och fluffig kroppskräm som lämnar huden behagligt mjuk och återfuktad, säger Manuela Casal Bouzon, EMV-ansvarig på Apotek Hjärtat.

Serien består av Velvet body cream, Sorbet body lotion, Shower foam, Creme deodorant och senare i år kompletteras serien även med en Salty sugar scrub. Samtliga produkter kommer i tre uppfriskande doftkombinationer: Sparkling citrus & wild elderflower, Fresh apple blossom & water lily samt Delicious raspberry & sweet rhubarb. Produkterna är paketerade med somriga mönster och klara pastellfärger.

Alla produkter i serien är dermatologiskt testade och är anpassade för normal till extra torr hud. Produkterna lanseras med start i maj, 2017 och finns att köpa hos Apotek Hjärtat eller på apotekhjartat.se

Se bifogat faktablad

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och apotekhjartat.se.