​Let’s dance ska lyfta Hjärtats e-handel

18 februari 2015

Apotek Hjärtat är en av huvudsponsorerna i årets Let’s dance. Syftet är att visa att det alltid går att hämta ut recept på Hjärtat, även från tv-soffan på fredagskvällen.

Träningsvärk, skavsår, svett och många glada skratt är vad de närmaste månaderna kommer att handla om för deltagarna i Let’s dance.

Hos Apotek Hjärtat finns många produkter som dansarna kan ha nytta av, oavsett om de vill fräscha upp andedräkten eller bättra på deodoranten. Men det är inte egenvården eller handelsvarorna som Hjärtat kommer att fokusera på i Let’s dance.

– Fortfarande är det många som tror att man bara kan hämta ut receptbelagda läkemedel i våra fysiska apotek. Vi vill berätta om att Hjärtat alltid har öppet och att man också kan hämta ut recept online hos oss, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.

Med en dator eller mobil kan du enkelt hämta ut receptbelagda läkemedel på apotekhjartat.se, när du vill och var du än befinner dig. Beställningen hanteras av farmaceuter precis som på våra fysiska apotek.

– Vårt närmaste och mest öppna apotek finns i din dator och i din mobil. Det går som en dans, säger Annika Svedberg.

Let’s dance startar fredagen 27 februari, klockan 20.00. Totalt sänds 13 program under våren 2015. I snitt tittade 1,8 miljoner per program under förra säsongen.

apotekhjartat.se är ditt närmaste apotek. Här kan du bland annat:

• Hämta ut recept dygnet runt – till dig själv eller till anhörig.
  • Handla från hela Hjärtats sortiment.
  • Få poäng på alla medlemsköp.
  • Få din beställning skickad till valfri adress eller hämta ut den på valfritt Apotek Hjärtat.

• För mer information kontakta:
    Erika Burlin Hellman, presschef, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se

Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 300 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor. Från januari 2015 ingår Apotek Hjärtat i ICA Gruppen.