17 oktober 2014

Apotek Hjärtat utökar det egna varumärket  Apolosophy med en ny serie med hudvård med havtorn och hjortron. Hög kvalitet, snygg design och funktionella förpackningar  är gemensamt för produkterna. Alla är noga utvalda för att leva upp till Apotek Hjärtats krav på innehåll, säkerhet och funktion.

Apolosophy är utvalda produkter inom ansikts- och hudvård samt makeup. Filosofin bakom Hjärtats eget varumärke är att genom omtanke och kunskap erbjuda produkter som ger välbefinnande till ett vettigt pris. Alla produkter är noggrant utvalda och kvalitetssäkrade vad gäller producenter och innehåll.

Välbefinnande handlar också om en känsla. Det kan vara en produkt som är fin att ha framme, är trevlig att ge bort eller helt enkelt bara känns bra och ger dig en känsla av lyx. Därför presenterar Hjärtat nu en ny serie hudvårdande produkter baserade på två olika bär i fin design under varumärket Apolosophy.

Havtorn och hjortron
Sea Buckthorn (Havtorn) innehåller vitamin C och hudvårdande omega. Havtornsolja innehåller karotenoider, flera vitaminer och antioxidanter samt Omega 3 & 6, 7 & 9. Havtornsoljan är även rik på Vitamin E, Vitamin K och pro-A-vitamin.

Wild Cloudberry (Hjortron) är rik på vitaminer och mineraler och är fuktgivande. Hjortron innehåller vitamin C och ger huden en vacker och naturlig lyster. Hjortronfröolja och bärens fettsyror skyddar huden mot yttre påfrestningar.

Produkterna – body lotion, body wash, body scrub, body butter och creme deo – finns hos utvalda Hjärtat-apotek från oktober och kan också beställas på apotekhjartat.se

Prisinformation Apolosophy wellness
Wellness-serien med Sea Buckthorn (Havtorn) respektive Wild Cloudberry (Hjortron) består av följande produkter:

Body Lotion, 200 ml, 69 kronor.
Body Wash, 200 ml, 59 kronor.
Body Scrub, 150 ml, 69 kronor.
Body Butter, 200 ml, 79 kronor.
Creme Deo, 50 ml, 49 kronor.

För mer information kontakta:
Erika Burlin Hellman, presschef, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se