Christina Ericsson ny chef för digitala kanaler på Apotek Hjärtat

9 december 2015

Christina Ericsson blir ny chef för digitala kanaler på Apotek Hjärtat. Hon har tidigare arbetat på SAS som global digital försäljningschef med ett ansvar för SAS digitala försäljning, marknadsföring och kundupplevelse.

– Det känns väldigt spännande att bli en del av Hjärtat, ett företag med stark entreprenörsanda och tydliga visioner och som samtidigt är del av ICA Gruppen. Jag ser fram emot att få bidra till Hjärtats fortsatta digitala resa framöver, säger Christina Ericsson.

Christina har en lång erfarenhet inom det digitala området, både som konsult och som linjechef. Innan SAS arbetade hon som managementkonsult i många år, främst med fokus på någon form av transformation inom handel och logistik. Under 2015 har Christina haft en egen konsultverksamhet, där hon arbetat med olika företag och branscher.

– Vi är mycket glada att Christina har valt att komma till oss på Hjärtat. Hon kommer att bli ett värdefullt tillskott i utvecklingen av vår e-handel och vårt digitala erbjudande, säger Anders Nyberg, VD Apotek Hjärtat.

Christina Ericsson tillträder den nya tjänsten i mitten av januari 2016. Hon kommer att rapportera till Apotek Hjärtats VD Anders Nyberg och ingå i Apotek Hjärtats ledningsgrupp.

För mer information

ICA Gruppens presstjänst, telefon: 010 422 52 52

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen.


Relaterade dokument

Release
Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2023 Apotek Hjärtat AB. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.