​Apotek Hjärtats första flygplatsapotek öppnar

7 juli 2015

På Göteborg Landvetter Airport passerar hela sex miljoner passagerare varje år. Nu kan dessa resenärer, men även de 4 000 som arbetar på flygplatsen och alla andra besökare, enkelt göra sina apoteksärenden på Landvetter. Måndag 6 juli öppnar Apotek Hjärtat i incheckningshallen.

– Med detta fina läge, våra kunniga apoteksmedarbetare, generösa öppettider och ett brett sortiment finns alla förutsättningar för en lyckad takeoff, säger Jonas Mjöbäck, kommunikationschef, Apotek Hjärtat.

Läget på Landvetter Airport ställer höga krav på öppettiderna – redan klockan sex på morgonen öppnar Apotek Hjärtat, alla veckans dagar. Och precis som flygplatsen är Hjärtat öppet alla dagar året runt.

– Med Apotek Hjärtat i hjärtat av flygplatsen får vi en service som våra resenärer länge efterfrågat. Även för de tusentals människor som arbetar på flygplatsen, och som blir allt fler, innebär detta ett välkommet tillskott i utbudet, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör, Göteborg Landvetter Airport.

Reseapotek med mera
I sortimentet hos Apotek Hjärtat märks reseprodukter såsom nackkuddar, stödstrumpor, bagagelås och ögonbindlar. Dessutom finns många olika sorters småförpackningar för dem som vill packa lätt, liksom ett brett utbud av solskyddsprodukter.

Varken flygbiljett eller boardingkort krävs för att besöka Apotek Hjärtat på Landvetter eftersom vi finns i incheckningshallen. För bilburna besökare är det fri parkering i 15 minuter precis utanför.

Göteborg Landvetter Airport är Västsveriges internationella flygplats med över 100 direktlinjer ut i världen. Flygplatsen är Swedavias näst största flygplats och totalt sysselsätts cirka 4 000 personer i ett hundratal företag på flygplatsen.

Apotek Hjärtat Landvetter är öppet årets alla dagar klockan 06.00-19.00.

För mer information, kontakta:
Erika Burlin Hellman, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se

Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med cirka 380 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 11 miljarder kronor. Från januari 2015 ingår Apotek Hjärtat i ICA Gruppen.