ICA Gruppens presstjänst
Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen.
Pressfrågor besvaras av ICA Gruppens presstjänst på telefon 010-422 52 52.
För mer information se ICA Gruppens medierum
Cannot find Key: /aph/ClubModal/Texts/clubmemberpromotionsdisplay
För att få klubbpris och spara {{clubModal.clubDiscount|apCurrency}} behöver du vara medlem i Klubb Hjärtat.
Logga in Cannot find Key: /aph/ClubModal/Texts/clubmemberpromotionlogin
Vill du bli medlem klickar du bara på "Bli medlem".
För att hämta ut läkemedel på recept krävs e-legitimation, t ex BankID. Detta kan du skaffa via din bank. För att hämta ut recept åt andra krävs en fullmakt.
Som medlem i Klubb Hjärtat får du unika kundklubbserbjudanden, poäng på dina inköp och mycket mer. Bli medlem
I samband med att du genomför ditt köp så kommer du även bli medlem i Klubb Hjärtat.
{{promotion.Promotion}}
-{{promotion.Discount|apCurrency}}
Apotek Hjärtat har tillsammans med kunderna samlat in 7,4 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj under oktober. Det insamlade beloppet kommer från försäljning av rosa band, rosa produkter, Swish-bidrag samt bidrag från initiativet #rakarosa.
– Engagemanget har varit fantastiskt, både bland kunder och bland medarbetare. Vi hade höga ambitioner för årets insamling och vi nådde målet. Nu får vi möjlighet att bidra till den viktiga forskningen för att färre ska drabbas och fler ska överleva cancer, säger Anders Nyberg, vd på Apotek Hjärtat.
Under oktober har Apotek Hjärtats insamling till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bidragit med 7,4 miljoner kronor till svensk cancerforskningen. Förutom att sälja det rosa bandet, där samtliga intäkter går till Cancerfonden, såldes 35 stycken rosa varor där två kronor per såld produkt går till forskningen.
#rakarosa
Utöver försäljning av rosa band och produkter startade Apotek Hjärtat initiativet #rakarosa som byggde på ett rosa rakskum, som tagits fram speciellt för årets Rosa Bandet-kampanj. För varje upplagd bild på ett rakat ansikte skänkte Apotek Hjärtat tio kronor till den livsviktiga svenska cancerforskningen.
Mellan den 18 och 21 oktober öppnade också ”The Pink Barbershop” i gallerian Mood Stockholm.
I Apotek Hjärtats pop-up-salong erbjöds rakningar av barberare från Roy & Son. Alla intäkter från salongen gick oavkortat till Cancerfonden och svensk cancerforskning.
– Ett stort tack till det fantastiska resultatet och för ert engagemang under oktober månad. Bidraget till forskningen är helt avgörande för att besegra cancer och framgångsrik forskning kostar. Tillsammans gör vi skillnad, säger Ulrika Årehed Kågström, generalsekreterare för Cancerfonden.
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bekämpar cancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om cancerprevention och bröstcancer samt bedriva påverkansarbete.
För mer information
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52
Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och apotekhjartat.se.
Klubbpris: Kampanjpris:
{{product.FirstVariant.PriceCurrent|apCurrency}}Webbpris Webbpris
{{product.FirstVariant.PriceNormal|apCurrency}}Webbpris Webbpris
{{product.FirstVariant.PriceCurrent|apCurrency}}Diklofenak påverkar miljön negativt, använd med eftertanke. Efter att ha applicerat gelen, torka av överbliven gel från händerna med till exempel ett hushållspapper eller en våtservett. Kasta sedan i papperskorgen och tvätta händerna. Läkemedelsbehållaren ska sorteras som läkemedelsavfall, oavsett om behållaren är slut eller inte.