Apotek Hjärtat samlade in 6,7 miljoner kronor till cancerforskning

1 november 2016

Apotek Hjärtat har tillsammans med sina kunder samlat in 6,7 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj under oktober. Det är första året som Apotek Hjärtat är med i kampanjen och resultatet har varit över förväntan. 

Apotek Hjärtats insamling till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bidrog med 6,7 miljoner kronor. Förutom att sälja Rosa Bandet, där samtliga intäkter går till Cancerfonden, har närmare 30 rosa varor, där två kronor per såld produkt gått till cancerforskningen. Kunderna har också haft möjlighet att betala två kronor för en rosa påse att bära hem sina apoteksvaror i. 

 – Engagemanget har varit mycket stort både hos våra kunder och bland medarbetarna. Det speglas också i ett resultat, som trots höga ambitioner, är över förväntan. Vi vet att forskning gör skillnad och därför känns det mycket betydelsefullt att vi kan vara med och bidra, säger Anders Nyberg, vd på Apotek Hjärtat.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bekämpar cancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om cancerprevention och bröstcancer samt bedriva påverkansarbete. Genom Rosa Bandet-kampanjen vill Apotek Hjärtat inspirera till hälsosamma vanor för att minska risken att drabbas av cancer.

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och apotekhjartat.se.


Relaterade dokument

Release
Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2023 Apotek Hjärtat AB. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.