Apotek Hjärtat lanserar den första allergivänliga hårsprayen på marknaden

27 oktober 2020

Hos Apotek Hjärtat ska det vara lätt att välja produkter som är bra ur allergisynpunkt. Nu utökas sortimentet med den första hårsprayen på marknaden, rekommenderad av Asthma Allergy Nordic. Hårsprayen är dermatologiskt testad, oparfymerad och vegansk – allt utan att tumma på kvaliteten.

Apotek Hjärtat vill med sitt breda sortiment av hårvård erbjuda produkter som passar alla. Ett nytillskott inom hårvårdsfamiljen är Hjärtats Hårspray – ett alternativ för de som vill ha mer skonsamma produkter för styling av håret. Hjärtats Hårspray är den första hårsprayen på marknaden som är rekommenderad av Asthma Allergy Nordic.

Asthma Allergy Nordic är ett samarbete mellan Astma- och Allergiförbundet i Sverige, Norge och Danmark. Produkter med Asthma Allergy Nordic-logotypen anses vara fördelaktiga för personer som lider av astma, allergi eller annan känslighet – och för alla andra som vill undvika parfymer och allergener.

- Vårt mål med Asthma Allergy Nordics rekommendationer är att förenkla vardagen för personer med astma eller allergi. Med hjälp av märkningen blir det lätt att välja rätt, säger Kristina Ljungros, generalsekreterare för Astma- och Allergiförbundet.

Den oparfymerade hårsprayen hjälper till att forma håret och skapar full stadga, samtidigt som håret vårdas med provitamin B5. Produkten är dermatologiskt testad och innehåller inte silikoner, färgämnen eller parabener. En pålitlig produkt av hög kvalitet som även ger håret lite extra vårdande kärlek.

- För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder produkter efter just deras behov. Med Hjärtats Hårspray har vi nu ett snällt alternativ som är extra skonsamt för personer som är känsliga mot doft eller har känslig hårbotten, och som tidigare inte kunnat använda hårspray, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.

Hjärtats Hårspray med strong hold, oparfymerad, 200 ml, finns hos Apotek Hjärtat och på apotekhjartat.se från vecka 45, 2020. Pris 40,90 SEK.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52,
apotekhjartat.se,