Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje är Årets Apotek

21 februari 2017

Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje har utsetts till Årets Apotek 2016. Utmärkelsen delas ut av Apotek Hjärtat centralt för att uppmärksamma särskilt goda insatser under det gångna året. Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje prisas som det allra bästa apoteket i konkurrens med kedjans övriga 382 apotek.

– Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje har under 2016 visat ett otroligt engagemang och entreprenörskap som går helt i linje med Hjärtats övergripande värderingar. För att utse Årets Apotek tittar vi på såväl hårda som mjuka värden, allt från finansiella nyckeltal till hur nöjda kunder och medarbetare är. Detta är kriterier där Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje tickar i alla boxar, säger Stefan Jönsson, försäljningsdirektör på Apotek Hjärtat.

Ur motiveringen till utmärkelsen Årets Apotek 2016: ”Apoteket har under 2016 haft en enorm tillväxt. En stabil och välskött verksamhet där alla tar ansvar och levererar på högsta nivå på alla viktiga nyckeltal. Arbetsglädjen hos medarbetarna är på topp och här finns också en tydlig och driven ledare.”

– Det känns helt fantastiskt och hedrande att vi har blivit utsedda till Årets Apotek! Vi är ett team med ödmjuka vinnarskallar som alltid har såväl våra kunders som företagets bästa i åtanke när vi kommer till jobbet varje dag. Den här utmärkelsen kommer att sporra oss att fortsätta utvecklas under året som kommer, säger Tidora Bozyel, apotekschef, Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje.

Årets Apotek vinner en spa-vistelse för alla medarbetare, under en helg i vår. Då tjänstgör istället Apotek Hjärtats företagsledning på apoteket på ICA Maxi Södertälje.

Tidigare vinnare av priset Årets Apotek:
2010 Apotek Hjärtat Elins Esplanad, Skövde
2011 Apotek Hjärtat Tyresö Centrum
2012 Apotek Hjärtat Gränby Centrum, Uppsala
2013 Apotek Hjärtat Åkersberga Centrum
2014 Apotek Hjärtat Sollentuna Centrum
2015 Apotek Hjärtat Emporia, Malmö

ICAs presstjänst, telefon: 010-422 52 52

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och apotekhjartat.se.