Apotek Hjärtat Emporia i Malmö är Årets Apotek

3 februari 2016

Apotek Hjärtat Emporia i Malmö har utsetts till Årets Apotek 2015. Utmärkelsen delas ut för att uppmärksamma särskilt goda insatser under det gångna året. Hjärtat Emporia prisas som det allra bästa apoteket i konkurrens med kedjans övriga cirka 390 apotek.

Nöjda kunder, engagerade medarbetare och korta kötider är några av de kriterier som bedöms för att utse Årets Apotek 2015. Detta är egenskaper som utmärker Apotek Hjärtat Emporia i Malmö där Mohammed Mahdi är apotekschef.

– Vi är väldigt stolta och glada över att ha fått utmärkelsen Årets Apotek! På Hjärtat Emporia är vi ett fantastiskt gäng där alla visar ett genuint engagemang i sitt arbete. Utmärkelsen är ett kvitto på att det vi gör tillsammans är ett vinnande koncept, säger Mohammed Mahdi, apotekschef, Apotek Hjärtat Emporia.

Ur motiveringen till utmärkelsen Årets Apotek 2015: ”Apotek Hjärtat Emporia i Malmö är ett apotek som från starten i oktober 2012 började lite försiktigt för att sedan växa till en stark kraft att räkna med i Malmös rika apoteksbestånd.”

Även resultat i form av service, produktivitet samt en hög och ökande lönsamhet är utmärkande för Apotek Hjärtat Emporia i Malmö.

– Apotek Hjärtat Emporia har gjort ett imponerande jobb under 2015. Apoteket har såväl nöjda kunder som medarbetare och har haft en fantastisk försäljningstillväxt och resultat på en riktigt tuff marknad, säger Anders Nyberg, vd Apotek Hjärtat.

Årets Apotek vinner en spa-vistelse för alla medarbetare, under en helg i vår. Då tjänstgör istället delar av Apotek Hjärtats företagsledning på apoteket i Emporia i Malmö.

Tidigare vinnare av priset Årets Apotek:
2010 Apotek Hjärtat Elins Esplanad, Skövde
2011 Apotek Hjärtat Tyresö Centrum
2012 Apotek Hjärtat Gränby Centrum, Uppsala
2013 Apotek Hjärtat Åkersberga Centrum
2014 Apotek Hjärtat Sollentuna Centrum

ICAs presstjänst, telefon: 010-422 52 52

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen.