Apolosophy Fot - fotvårdsserie i mer hållbar förpackning

13 maj 2020

Apotek Hjärtat lanserar Apolosophy Fot - en fotvårdsserie med ny design och mer miljövänliga förpackningar. Serien utgör grunden för en komplett fotvårdsrutin, som förbereder för barfota dagar på klippor och solvarm sand. Serien består av ett vitt rengörande stensalt för fotbad, exfolierande sockor, peeling, en mjukgörande och återfuktande fotsalva, fotbalsam samt en uppfriskande antiperspirant.

Apolosophy är Apotek Hjärtats egna varumärke med utvalda produkter inom ansikts-, kropps- och hårvård samt makeup. Nu uppdateras sortimentet med Apolosophy Fot, i en ny design och med mer miljövänliga förpackningar. De nya förpackningarna är tillverkade av hållbara material, som tuber i sockerrörsplast, burkar i 100 procent återvunnen PET och kartong från hållbart skogsbruk.

Apolosophy Fot blir den första produktserien med mer hållbara förpackningar och är därigenom en fanbärare för Apotek Hjärtats nya plaststrategi, där målsättningen är att 2030 helt ha övergått till återvunnen eller förnybar råvara.

- Fotvårdsserien är ett bra exempel på vad vi vill att våra varumärken ska representera, snälla mot såväl kropp som sinne, och även miljön. Våra fötter ska bära oss hela livet, och precis som med övriga kroppen är det viktigt att ta hand om fötterna regelbundet. Små åkommor kan snabbt förvärras och skapa långvariga problem som enkelt kunnat undvikas, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.

Serien består av produkter för en komplett fotvårdsrutin. Ett vitt rengörande stensalt för fotbad, exfolierande sockor, en vårdande peeling, fotbalsam och en mjukgörande och återfuktande fotsalva, samt en uppfriskande antiperspirant.

Apolosophy Fot finns att köpa hos Apotek Hjärtat och på apotekhjärtat.se från vecka 20.

Apotek Hjärtats guide för sommarfina fötter:

Mjuka upp
Tappa upp ett varmt och avkopplande fotbad och häll i 1–2 msk fotsalt som rengör och fräschar upp. Ta fram en bra bok och låt fotbadet göra grovjobbet i din fotvårdsrutin genom att mjuka upp huden och förhårdnader (10-15 min).

Skrubba
Smörj in fötterna med vår härliga fotskrubb som med hjälp av kisel och mjukgörande rapsolja återfuktar huden och avlägsnar döda hudceller.

Fila
Ta tag i fotens mest utsatta områden – hälar, trampdynor och klämda tår. Med en bra fotfil övervinner du det mesta och får lena och fina fötter.

Återfukta
Smörj fötterna med fotsalva. Svalkande eukalyptusolja, fuktbindande karbamid och fuktgivande glycerin gör nyfilade fötter mjuka och sköna.

Behandla
Var tredje månad bjuder du fötterna på en rejäl omgång med hjälp av exfolierande sockor. Trä på sockorna på fötterna och låt dem verka i 60 minuter. Efter 5-10 dagar, och cirka två veckor framåt, faller torr och död hud av. Effektiv peelingbehandling som inte kräver skrubb eller fil.

Förebygga
Behåll den rena och friska känslan med hjälp av en svalkande antiperspirant för fötterna. Sprayas på rena och torra fötter.

Apolosophy fotvårdsserie
Apolosophy Exfoliating socks - 189 kr