Hitta Apotek Visa alla apotek

Apotek Hjärtat har över 390 apotek över hela landet - från norr till söder. Här hittar du det som passar dig bäst.

Hitta Apotek

Hitta ett apotek nära din position

Ditt apotek

{{findpharmacy.openinghours}}

{{findpharmacy.pharmacyName}}

{{findpharmacy.address}}

{{findpharmacy.postaladdress}}

Mer information Hitta hit

{{vm.total|apCurrency}}

Redan klubbmedlem? Logga in

st á {{ item.ListPrice | apCurrency}}

Klubbpris {{item.ClubPrice | apCurrency}}
{{item.PromotionFlyer}}

{{item.ListPrice* item.Quantity | apCurrency}}

Frakt

{{vm.shippingTotal|apCurrency}}

Klubbrabatt

{{0 | apCurrency}}

{{campaign.Promotion}}

-{{campaign.Discount|apCurrency}}

Att betala

{{vm.total|apCurrency}} inkl.moms

Har du en kampanj eller rabattkod

Din rabattkod är tillagd.

{{vm.discountErrorMsg}}

Kroppen mår bara bra av träning. Och människan är skapt för att röra sig och hålla igång. Ta chansen att börja träna i stort och smått.

Långa promenader, stavgång eller löpning. Välj det som passar dig bäst, så länge du tar chansen att vara ute i naturen. Det är välgörande för både kropp och själ.

Börja träna lugnt…

Du som startar från noll gör klokt i att börja försiktigt. Första veckan kan du jogga eller varva jogging och promenad under 10–20 minuter en till två gånger. Veckan därefter ökar du tid och intensitet något, snart kan du lägga till ett pass, alltså två till tre gånger per vecka. Låt det gå minst en dag mellan träningspassen.

…och öka

För att verkligen få upp farten kan du lägga till ett intervallpass varje vecka. Det låter kanske för seriöst i förhållande till vilken nivå du hade tänkt dig, men är ett effektivt sätt att träna upp sin kondition och bli snabbare. Om du väljer en löprunda med backar får du en naturlig intervall, på löpbandet kan du ställa in ett intervallprogram.

Varierad träning

  • Backar i skogen.
  • Spring fort mellan två lyktstolpar eller en viss raksträcka.
  • Spring upp för en backe och gå eller jogga ner, upprepa 2-3 gånger första gången och öka sedan antalet gånger, det ska helst ta lika lång tid sista gången som första – tappa inte farten.

Löpningen gör dig starkare i ben, rygg och mage, och förbättrar din kondition. För att förbättra tekniken kan du behöva träna upp styrkan i magen och nedre delen av ryggen. Lår, rumpa och vader kan också behöva lite extra styrketräning.

Utmana dig - sätt upp mål

Motionslopp och tävlingar är en bra morot för att komma vidare i din träning och motivera dig när det känns trögt. Utmana dig själv och må bättre än du någonsin gjort. Det arrangeras över 400 motionslopp i Sverige varje år, så chansen är stor att du hittar åtminstone ett som passar dig. Här hittar du de tio största loppen i Sverige.


Foto Johnér Bildbyrå

 

Populära produkter inom träning

+ Visa fler
(Visar {{ctrl.loadedItems}} av {{ctrl.totalItems}})
Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2016 Apotek Hjärtat AB. Ansvarig utgivare: Christina Ericsson. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.