Hitta Apotek Visa alla apotek

Apotek Hjärtat har över 390 apotek över hela landet - från norr till söder. Här hittar du det som passar dig bäst.

Hitta Apotek

Hitta ett apotek nära din position

Ditt apotek

{{findpharmacy.openinghours}}

{{findpharmacy.pharmacyName}}

{{findpharmacy.address}}

{{findpharmacy.postaladdress}}

Mer information Hitta hit

{{vm.total|apCurrency}}

Redan klubbmedlem? Logga in

st á {{ item.ExtendedPrice/item.Quantity | apCurrency}}

Klubbpris {{item.ClubPrice | apCurrency}}
{{item.PromotionFlyer}}

{{item.ExtendedPrice | apCurrency}}

Frakt

{{vm.shippingTotal|apCurrency}}

Klubbrabatt

{{0 | apCurrency}}

{{campaign.Promotion}}

-{{campaign.Discount|apCurrency}}

Att betala

{{vm.total|apCurrency}} inkl.moms

Har du en kampanj eller rabattkod

Din rabattkod är tillagd.

{{vm.discountErrorMsg}}

Dela

Vanliga frågor om att e-handla hos oss

Här hittar du svar på dina frågor om att e-handla hos oss. 


 

 

 

 

 

Vad behövs för att jag ska kunna hämta ut recept på apotekhjartat.se?

För att hämta ut receptbelagda läkemedel krävs att du loggar in med din e-legitimation. För att hämta ut receptbelagda läkemedel via mobilen krävs Mobilt BankID. För att köpa receptfria läkemedel och andra apoteksprodukter behöver du inte logga in. Vid frågor och rådgivning om produkter på recept är du alltid välkommen att kontakta vår Kundkontakt på telefon  0771 – 405 405 eller mail.

 



 

Hur fungerar e-legitimation?

En e-legitimation är en elektronisk legitimation som används på Internet och som motsvarar ett ID-kort eller körkort. Du skaffar e-legitimation via din bank.
Information e-legitimation. Information e-legitimation

Det är din utgivare av e-legitimation som skall ge dig support och hjälp med den programvara som behövs i din dator. Här kan du testa din e-legitimation och även installera/uppdatera den säkerhetsprogramvara som behövs om du saknar den:
Testa BankID och Nordea e-legitimation
Testa e-legitimation från Telia



 

Hur fungerar Mobilt  BankID?

För att kunna använda Mobilt BankID behöver du installera BankIDs säkerhetsapp och hämta ett Mobilt BankID. Detta gör du hos din internetbank.  Information Mobilt BankID



 

Hur fungerar cookies?

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och innehåller information som används för att förbättra webbplatsen för dig. I din webbläsare kan du välja att inte acceptera cookies, men då kommer webbplatsen inte att fungera optimalt och du kommer inte att kunna logga in. Här kan du läsa mer om vår användning av cookies



 

Hur kommer jag åt mina recept?

Du behöver en e-legitimation för att logga in på Mina recept. När du är inloggad kan du se och hämta ut dina recept och eventuella recept till personer som du har fullmakt för.



 

Hur vet jag att mitt recept har kommit in?

När du är inloggad på Mina recept kan du se och hämta ut dina recept och eventuella recept till personer som du har fullmakt för. För att logga in behöver du e-legitimation.




 

Hur hittar jag den produkt jag är ute efter på apotekhjartat.se?

För att hitta en specifik produkt kan du antingen använda den generella sökrutan längst upp på sidan eller leta i de olika produktkategorierna under menyraden Produkter. I respektive produktkategori kan du även filtrera fram produkter utifrån dina önskemål. Under fliken Symptom hittar du produkter samt råd filtrerade efter specifika åkommor som t.ex. Akne och Allergi.

 



 

Hur vet jag om min beställning har gått igenom?

När du har slutfört din beställning så skickas en bekräftelse till din mejladress. Om du inte fått en bekräftelse inom en timme bör du kontakta vår Kundkontakt på telefon  0771 – 405 405 eller mail. Kontrollera din skräppost innan så att mailet inte hamnat där.




Var är min beställning?

Beställningar som görs före klockan 15:00 helgfria vardagar levereras normalt inom 1-2 arbetsdagar under förutsättning att samtliga produkter finns i lager. Om din beställning kommer in senare eller gäller produkter som inte finns i lager, skickas din beställning normalt nästkommande vardag (eller så snart produkten finns i lager). Kontakta vår Kundkontakt på telefon  0771 – 405 405 eller mail om beställningen dröjer längre än en vecka.






Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi erbjuder leverans till apotek eller med Posten. Om du väljer leverans med Posten skickas din beställning direkt hem om den får plats i brevlådan. Annars levereras din beställning till Postens närmaste utlämningsställe.

Vi erbjuder även hemleverans där leveransen sker direkt till din dörr under helgfria vardagar mellan kl 11.00-21.00. Posten kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt.








Finns det begränsningar avseende vilka produkter som har vilket leveranssätt?

Temperaturkänsliga produkter och läkemedel som kräver en extra säker leverans, t.ex. narkotikaklassade läkemedel och produkter med åldersgräns, måste hämtas ut på ett apotek och kan alltså inte levereras via Posten.






Kan jag få min beställning levererad utanför Sverige?

Nej, vi kan tyvärr endast leverera till adresser inom Sverige.

 



 

Vad kostar det att få sin beställning till utlämningsställe/hem i brevlådan?

Om du väljer ”Skicka med Posten” och din beställning får plats i brevlådan så kommer den direkt hem, annars levereras beställningen till ditt utlämningsställe. I båda fallen kostar frakten 25 kr. Om din beställning överstiger 295 kronor är frakten gratis. Leverans till apotek är alltid fraktfritt.




 

Vad behöver jag ha med mig när jag ska hämta min beställning på apotek?

När du ska hämta din beställning på apotek måste du ha med dig giltig legitimation.





Kan jag hämta ut någon annans beställning?

Ja, men som ombud ska du förutom din egen giltiga legitimation kunna ange beställarens personnummer samt uppvisa leveransbekräftelse.






Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi accepterar kortbetalning, direktbetalning, faktura eller delbetalning. Vid faktura och delbetalning tillkommer en faktureringsavgift på 19 kronor per faktura.





Hur fungerar delbetalning på er webbplats?

När du väljer delbetalning på vår webbplats skapas ett nytt delbetalningskonto hos Payex. Detta gäller även om du tecknat delbetalning hos Apotek Hjärtat tidigare. Ärendena kommer därför att faktureras separat. Läs mer om delbetalning här.





Vart vänder jag mig om jag har frågor om min faktura?

Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta vår Kundkontakt på telefon 0771- 405 405 eller mail.




 

Är det samma priser på apotekhjartat.se som i era apotek?

Vi har samma priser på större delen av sortimentet. Ibland kan det dock förekomma specialerbjudanden på webbplatsen som inte gäller i apoteken.






Hur fungerar fullmakter?

För att handla på recept åt någon annan måste du ha en elektroniskt sparad fullmakt som ger dig rätt att handla läkemedel åt personen. De vanliga elektroniska fullmakterna som finns på vanliga apotek gäller även på vår webbplats. Finns ingen fullmakt sedan tidigare måste personen först skapa en fullmakt åt dig, antingen genom att logga in med e-legitimation på webbplatsen eller genom att lämna in en ifylld fullmaktsblankett på ett apotek. Fullmakten ger behörighet att:

  • Beställa och hämta ut produkter på recept på alla apotek och på Apotek Hjärtats webbplats
  • Hämta en översikt över personens elektroniskt sparade recept i receptregistret
  • Lämna samtycke till registrering i Högkostnadsdatabasen
  • Lämna samtycke till att eHälsomyndigheten sparar personens recept elektroniskt

Här kan du läsa mer om Fullmakter





Hur tar jag bort en fullmakt?

När du är inloggad kan du under Mina recept under fliken Fullmakter och barn hantera aktuella fullmakter.





Behöver jag fullmakt för mina barn?

Vårdnadshavare för barn under 18 år kan handla utan fullmakt. Vårdnadshavaren loggar då in med sin egen e-legitimation och fyller i barnets personnummer för att få tillgång till aktuella recept. Personer som inte är vårdnadshavare, exempelvis bonusföräldrar eller mor- och farföräldrar, måste ha en fullmakt från vårdnadshavaren för att kunna köpa och hämta ut läkemedel. Här kan du läsa mer om Fullmakter

 





Vart vänder jag mig om jag vill göra ett återköp eller reklamation?


Du kan reklamera eller återlämna produkter på alla Apotek Hjärtats apotek. Om du har köpt produkten på apotekhjartat.se går det även bra att skicka produkten med returpost. Information om detta finns på den returblankett som medföljde i din beställning. Här kan du skriva ut returblanketten.






Vad gäller för ångerrätt?

Produkt i obruten förpackning kan bytas eller återköpas inom 14 dagar räknat från den dag då du mottagit produkten, mot uppvisande av kvitto/leveransbekräftelse. Hygienartiklar och plomberade förpackningar omfattas endast av ångerrätten om förpackningen är oöppnad/plomberingen inte brutits. Produkter på recept, livsmedel och kylvaror omfattas inte av ångerrätten och de kan således inte returneras.

Du kan återlämna produkter på alla Apotek Hjärtats apotek. Om du har köpt produkten på apotekhjartat.se går det även bra att skicka produkten med returpost till Apotek Hjärtat, Hanholmsvägen 49 A, 602 38 Norrköping. Om du returnerar produkten via post står du själv för returfrakten och risken för produkten under transporten. Om du har frågor om återköp är du välkommen att kontakta vår Kundkontakt på telefon 0771- 405 405 eller mail.






Vad gäller vid reklamation?

Om din leverans är felaktig, skadad eller ofullständig ska du genast göra en reklamation på någon av Apotek Hjärtats apotek eller kontakta vår Kundkontakt på telefon 0771- 405 405 eller mail. Vid reklamationsärenden står Apotek Hjärtat för eventuell fraktavgift.

 





Hur sker återbetalning?

Vid godkänd reklamation återbetalar vi dig inom 14 dagar från det att vi mottagit reklamationen. Om du får en ersättningsprodukt återbetalas dina eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit reklamationen. Om du gör en reklamation via apotek så sker återbetalning direkt i apotek.






Hur får jag rådgivning om mina läkemedel?

På de flesta av våra apotek kan du boka in dig för en kostnadsfri rådgivning med en farmaceut. Då kan du ställa dina frågor och diskutera dina läkemedel i lugn och ro. Rådgivningen omfattar cirka 15 minuter och sker på apoteket. Läs mer om vår rådgivning här. Om du vill ha rådgivning kring din läkemedelsexpedition är du välkommen att kontakta vår Kundkontakt på telefon  0771 – 405 405 eller mail.






Vad händer om jag glömmer att hämta ut min beställning på apotek eller utlämningsställe?

Levererade beställningar ligger kvar på Postens utlämningsställe i 14 dagar. På apotek ligger paketet kvar i 30 dagar. Observera att du måste hämta beställningen även om du vill använda din ångerrätt, det räcker inte att bara låta beställningen ligga kvar. Vi har rätt att ta ut en avgift för hantering av beställningar som inte hämtats ut i tid givet ökade hanteringskostnader. Avgiften för detta uppgår till 150 kr. 

 





Får jag bonuspoäng i Klubb Hjärtat även när jag handlar på apotekhjartat.se?

Ja, självklart får du bonuspoäng även när du handlar på vår webbplats. Bonuspoängen registreras när du genomför ett köp som inloggad klubbkund. Du kan logga in på kassasidan eller via din Klubb Hjärtat-sida. Du får 3% bonus på dina inköp* på Apotek Hjärtat och 1% i bonus på ICA. Varje krona ger tre bonuspoäng och när du samlat ihop 2 500 poäng, får du en bonuscheck på 25 kronor.

*På Apotek Hjärtat utgår bonuspoäng inte vid betalning av receptbelagda läkemedel, presentkort och förmedlade varor och tjänster. Krediteringar, rabatter, rabattkuponger, tillgodokvitton etc berättigar inte heller till poäng.

På ICA utgår bonuspoäng inte vid betalning av läkemedel på recept och förmedlade varor t.ex. från Systembolaget, Apoteket AB eller postorderföretag. Poäng utgår heller inte på presentkort, tobak, lotter, tips, spel, biljetter eller vid betalning av tjänster exempelvis uthyrning av film. Krediteringar, rabatter, rabattkuponger, tillgodokvitton, returglaskvitton etc berättigar inte heller till poäng.







Hur ser jag mitt kundklubbssaldo?

För att se ditt kundklubbsaldo loggar du in på Klubb Hjärtat.






Hur blir jag medlem i Klubb Hjärtat?

Du kan bli medlem direkt på apotekhjartat.se på Klubb Hjärtat eller i kassan när du genomför ett köp. Du kan naturligtvis även bli medlem i något av våra apotek.



Hur återställer jag mitt lösenord till Klubb Hjärtat?

Du kan när som helst byta ditt lösenord till Klubb Hjärtat. Detta gör du under ”Mina uppgifter” på klubbsidan efter du har loggat in.  

Efter fem misslyckade inloggningsförsök spärras ditt lösenord i ett dygn. Under tiden kan du istället logga in på Klubb Hjärtat med din e-legitmation. Efter en dag har ditt lösenord återställts och du kan då logga in med ditt gamla lösenord eller skapa ett nytt lösenord genom att använda funktionen Glömt lösenord.  

 




Kan jag beställa livsmedel som jag fått på recept på apotekhjartat.se?

Ja, om du har ett elektroniskt recept för livsmedel kan du beställa dessa via vår webbplats.

 

Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket
Kontrollera att webbplatsen är laglig

© 2016 Apotek Hjärtat AB. Ansvarig utgivare: Christina Ericsson. Vi använder cookies. Läs mer om användning av cookies.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.